مقدمه:
تولید محتوا چیست ؟ روش های صحیح محتوا سازی کدامند ؟ اصلا تولید محتوا به صورت هدفمند به چه دردی میخورد !؟؟ این سوالات را هر فردی که دارای یک وب سایت، پیج اینستاگرام، کانال تلگرام و … می باشد و از طریق آن شغل و گاهی خودش را به دیگران معرفی می نماید حداقل یکبار پرسیده است. ما قصد داریم تا در ادامه این مطلب شما را با روش های اصولی و کلی تولید محتوا آشنا کنیم.
روش های معرفی کسب و کار در عصر جدید
امروزه با توجه به الگوریتم های پیچیده موتور جستجوی گوگل و سوشیال مدیا هایی همانند اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی شما برای معرفی کسب و کارتان کار راحتی در پیش ندارید، گاهی شاید اولین و ساده ترین راه حل هایی که به ذهن شما می رسد فرآیند هایی مثل انجام تبلیغات، ایجاد شایعه و حتی بالا رفتن با حاشیه سازی می باشد که نمی توان گفت این روش ها بی اثر هستند، اما می توان آنها را فیک و موقتی خواند، اما مهم تر از همه این است که با انجام این فعالیت ها خیلی نمیتوانید در موتور گوگل خود را بالا بکشید، گوگل فقط بابت زحمتی که می کشید به شما پاداش می دهد.
پس کمی از فضای شبکه های اجتماعی فاصله می گیریم و به بررسی گوگل می پردازیم.
خوب بیاید فاکتور های مهم گوگل برای رده بندی سایت ها رو مورد بررسی قرار بدیم:
- بهره مندی از محتوای غنی و مورد پسند کاربر
- داشتن فعالیت مرتب و برنامه ریزی شده
- کاربر پسند بودن و دارای بازدید قابل توجه
خوب ما امروز کل تمرکزمون رو روی گزینه اول گذاشتیم.
تولید محتوا به شکل غنی که مورد پسند کاربر باشد
تولید محتوا یعنی ساخت فیلم یا کلیپ، طراحی بنر و حتی نوشتن متن هایی که کسب و کار شما را به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم به کاربران معرفی می نماید، اما انجام این امور نیز دارای پارامتر های زیادی می باشد، ما قصد داریم در این قسمت به صورت تیتر وار بخش های مهم برای تولید محتوای متنی را برای شما بازگو کنیم.
برای اینکه بتوانید کسب و کارتان را به درستی گسترش دهید باید در ابتدا هدف داشته باشید،این هدف در فضای اینترنت به این معناست که شما می خواهید کاربران هدف خود را از کدام بخش سرچ ها به دست بیاورید، مثلا اگر شما یک لباس فروش هستید می خواهید دقیقا کاربران با سرچ چه کلماتی به شما برسند ؟ با سرچ کلمه لباس ؟ خرید لباس ارزان ؟ فروشگاه لباس های نخی ؟ پیدا کردن یک لیست از کلمات مناسب برای تولید محتوا کار سهل و آسانی به حساب نمی آید زیرا این کار هم همانند بسیاری از امور نیاز به تخصص هایی در این زمینه دارد.
پارامتر های تولید محتوای متنی
در کل شما برای تولید محتوای غنی که به صورت متن باشد باید اعمال زیر را در نظر داشته باشید:
- پیدا کردن لیستی از کلمات کلیدی متناسب با کسب و کارتان
- شناسایی رقبا و آنالیز آنها در کلمات کلیدی مختلف
- نوشتن متن های جذاب با استفاده از کلمات کلیدی و اصول نگارشی صحیح
- عدم کپی برداری متون از دیگر وب سایت ها و متن های از پیش نوشته شده
- عدم استفاده بسیار زیاد یا بسیار کم از کلمات کلیدی در داخل متون
- استفاده از عکس های مرتبط با موضوع در داخل نوشته
این ها تمامی ماموریت شما برای ساخت و تولید محتوای غنی به حساب می آید، در نگاه اول به نظر ساده می آمد اما در ادامه متوجه شدیم که تولید محتوا هم کاری تخصصی به حساب می آید و علاوه بر حس نویسندگی نیاز به مهارت دارد که بدون این مهارت ها عملا می توانیم با ساخت محتوای بی ارزش سایت خود را به نابودی بکشانیم.
محتوا سازی در بازار برتر
ما در بازار برتر علاوه بر ارائه خدمات اصلی که در دپارتمان هایمان وجود دارد، تولید محتوا به صورت صد در صد مهندسی و غنی شده را در دستور کار خود قرار داده ایم، در همین راستا اگر شما همراهان گرامی برای وب سایت و یا برای کانال های خود در فضای مجازی نیاز به محتوا دارید می توانید با پشتیبانی وب سایت ما ارتباط برقرار کنید.